Friday, February 6, 2009

cuti CNY....

ha..dh lama aku x berblog...i miss my blog so much, niat di hati tiap-tiap hari aku nak mengadap benda ni tp apakan daya banyak sangat yang menghalang, dari faktor luaran ( of course la si kenit tu ) hinggalah ke faktor dalaman ( kemalasan ).....tapi hari ni akhirnya aku berjaya...entry aku kali ni cuti CNY.... aku memang cuti panjanggggggggggggggggggggggggg sangat, actuallynya cuti tu 2 hari je...tp biasalah aku ni mesti memanjang-manjangkan sendiri cam com. bapak aku je ( bak kata hus aku lah)hehehe hus aku memang memahami...cuti kali ni sasaran kitaorg ialah pengkalan balak, melaka. Tempat ni memang aku x pernah pergi, excited gak nk tau camno la rupanya...lagi pulak pun aku ni dah lama x bercuti...kesian kat aku....kitaorg g sana untuk 1 hari 1 malam je sebab kitaorg g pun hari isnin balik selasa.putera sayang chalet, ha gitulah namanya chalet kitaorg, ada cam manja2 gitu kan... dimulakan citer aku g dengan family hus aku, wan dia, maklang & paklang dia, SIL & her family, BIL & his family...senang citer rombongan cik kiah la...kitaorg bertolak dari umah kul 11.30 pagi n sampai kul 2 ptg tp kena tunggu sebab kitaorg kena checkin kul 3 petang....chalet yg kitorg duk tu betul mengadap ke laut....boleh la tahan...RM 110 per night, kira okla tu walaupun ia x seperti yg aku harapkan...but still allright la......

nilah rupa bilik aku dari pandangan belakang,sila abaikan kaki yg trjuluq tu k


ni plak dari pandangan hadapan

lepas je kitaorg checkin je...program pertama ialah makannnnn...itu wajib, coz kalau x makan satu benda nnti x leh wat...selesai je makan kitaorg pun rehat2 la dulu dalam bilik sebab cuaca still panas lagi, nak berendam2 kat laut pun cam x sesuai je, silap2 naik darat je sure org x kenal..
cewahh...posing dulu....

last2..nilah keje dia...punggah memunggah...

dah x sabar nk g laut dah ni

macam2 dah aksi yg kluar...x larat den nk layan..

ok..ready nk g swimming...jom mama

dalam kul 5 gitu, cuaca pun cam dh suam2 kuku, kitaorg pun teruskan aktiviti yg sepatutnya iaitu sesi menggelapkan kulit hahahaha.....apalagi mandi laut la..anak aku awal2 la dh kena kidnap...mula2 aku tgk anak aku takut cam x pernah mandi je tp lepas letak dalam pelampung ikhsan dari adik ipar aku terus muka cam best jer..
ha camtula anak mama, mesti konfiden walaupun mandi laut pakai pampers ( boleh lupa pulak nk tanggalkan ) ...malam tu plak kitaorg ada dinner special tepi laut gitu...dengan angin2 laut malam yg sejuk gilerr...apa2pun memang best kitaorg makan malam tu....








masa ni kitaorg dh siap2 nk berangkat, si kenit ni suka tau wat buka blur2..geram tul la


on d way balik tu kitaorg singgah la ayer keroh nk beli ole-ole melaka....ramai betul org sampai jalan jam tapi demi nak menghabiskan duit, kami redahi jua..
inilah dia ole-ole dari melaka untuk anak aku, mula2 masa beli cam ok je lama2 aku rasa cam red indian pun ada....nak tawar baju ni punyalah susah, kedekut yang amat....at last aku beli dengan rege 24 hinggit...
kira ok gak la dia pakai...emm...kalau dah kuat makan..bila tangkap gambo mesti posing tgh makan...

0 comments: