Friday, July 31, 2009

Happy Birthday Mak!!!!


Hari ini hari jadi mak aku yang ke 50++..hehe cam harga buffet je kan...ini adalah permintaan birthday girl yg mintak umurnya dirahsiakan... by d way, kat cni aku nk wish Selamat Hari Jadi Mak, Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.....love mak very much...dan semoga mak akan sentiasa sihat sentiasa untuk melayan karenah anak-anak dan cucu-cucu....(dan semoga kalau aku bersalin nnti mak masih larat lagi nak jaga aku, sbb can't imagine kalau org lain jaga...jgn bersara dulu tau..tgu smpi i beranak 4 hehehe)
Mak aku ni such a simple person....x de la bergaya bagai...tp smpi skrg kitaorg dlm proses nak tukar style tudung yg sangat2 ketinggalan zaman tu...xpe2 kitaorg ni sangat2 penyabar...gonna change it slowly...mak aku ni x delah garang sangat tp sangatlah suka membebel....kalau sekolah dulu, aku la yg paling banyak kena bebel...aku mmg payah nak bgn pagi tambah2 lagi nk g sekolah...hehehe...tp aku tgk mak aku sangat penjimat orgnya..dulu dia cerita gaji dia RM 180 sebulan , masa tu ada anak sorang ...gaji ayah aku pun berpa sgt la..lebih ckit je ...pas2 gaji naik sikit2 smpi RM 400 , dapat beli kereta...dgn gaji 400 mampu lagi beli kereta sbbnya mak aku sangatlah berjimat...x de nyer istilah shopping2...kalau satu2 benda yg dipakai boleh dibaiki dan boleh pakai jgn harap nk beli baru...kalau beli baju mesti cari yg paling murah walaupun hati tu dok x berkenan....mmg berbeza giler ngan aku yang sgt pemboros ni( tp x dela boros mana pun bukannya gaji besar sgt pun ).....aku ni pantang tgk..senang betul meletak di hati dan kalau x beli gamaknya x tido malam la asik pikir je...mak aku selalu gak sound kekadang jgn selalu ikutkan hati...
Mak aku jenis yg susah sangat nak melenting, aku x pernah tgk mak aku marah2 ayah aku sesuka hati....apa saja yang ayah aku cakap..dia diam je...dan mak aku sangat-sangatlah pemalu dan penakut orangnya....nak g toilet pun nak berteman...ramai yang cakap kalau org x kenal mak aku mesti diaorg piki mak aku ni sombong...dan bab ni ayah aku selalu cakap aku cam mak aku...ye betul la...x kenal maka x cinta kan..kan...
So sesiapapun dia, dia tetap mak aku yang tercinta dunia dan akhirat......x de dia x de aku kat dunia ni...( jap2 sebak jap...)...aku selalu berdoa semoga aku sentiasa bersama dia & menjaga dia sebaik yg mungkin...InsyaAllah...

0 comments: