Friday, May 7, 2010

My New Job...

actuallynye bukan lah new sangat....its more to something different coz i'm not working anymore...it's been 4 months since i'm quit on 1st January 2010....at last aku berhenti jugak keje ok setelah dok piki cni pikir sana timbang cni timbang sana dan yang paling penting ia kerana kejadian yang berlaku pada fasiha...untuk tidak mahu kecuaian yang dilakukan oleh nursery pada anakku yang sorang ni i've decided to quit. Dah lama aku terpiki untuk berhenti, selalu jugak terdetik dalam hati dan akhirnya inilah hasil dia...wah cam apa je kan bunyi dia....sebenarnya semua ni berpunca dari kes fasiha kena bahan peluntur kat nursery yg menyebabkan tangan, tapak kaki dan lutut dia mengelupas dan berdarah....anak aku yang sorang ni memanglah sangat allergic kulitnya but aku dh remind teacher dia utk lebih berhati2 especially dengan barang yang dia makan dan mandian...tp nk wat camner kan yang diaorg jaga bukan anak aku sorang tapi berpuluh2 budak...tp aku sgt frustated sebab anak aku x bolah berjalan sampai 2 minggu sbb kaki dia pedih mengelupas...aku sedih ok...hus aku dh bising2 x nak letak lagi fasiha kt nursery tu lagi dan dia pun x izinkan aku letak fasiha kat situ walaupun hanya untuk beberapa saat pun....dan kerana itulah aku terpaksa mengambil keputusan untuk berhenti sebab aku x boleh nak cuti tanpa gaji memanjang, its no fair plak kan....so akhirnya inilah keje ku sekarang, housewife....but.....jeng2 not fulltime ok sbb aku dpt offer yang sangat2 menarik daripada my boss....wat part time ngan dia means aku kena keje dari rumah and kena dtg opis when he need me...macam work from home la gitewww......interesting kan...tp gaji of courselah berbeza tapi aku x kisah as long aku boleh jaga anak aku by my ownself...even my line phone pun they provide kan tau...apalagi aku pun terus setuju dengan izin suami tercinta....so that's my new job....walaubagaimanapun bekerja dan menjadi ibu dalam satu masa bukanlah sesuatu yang mudah...sangat2 la menguji kesabaranku....

0 comments: